29 mars 2006

Vuxna män som kramas

Häromveckan uppmärksammade Fotbolldirekt och Metro en fråga som jag tycker är mycket intressant. Varför finns det så få öppet homosexuella spelare inom herrfotbollen? Bland annat skrev Daniel Sjöberg en sammanfattande krönika.

Som jag har nämnt tidigare gjorde vi ett examensarbete om just det här ämnet när jag gick på journalisthögskolan. Jag skrev artiklar och min kollega Jon Nilsson gjorde radio. Slutresultatet blev inte riktigt så bra som vi hade hoppats - examinatorn tyckte att vi varit alldeles för mesiga mot representanterna från fotbollsrörelsen, och det hade hon fullständigt rätt i - men jag tror ändå att innehållet kan vara intressant för fler än oss själva. Därför gör jag det jag skrev tillgängligt för nedladdning här. Den här versionen är ett vanligt RTF-dokument, utan bilder eller avancerad layout. Läs gärna.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Hej

Verkar som om ditt dokument inte fungerar. Det är en tom vit sida i både Word och Wordpad.

29/3/06 21:56  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Jag lade upp fel fil först. Nu ska det funka

29/3/06 22:37  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka