17 april 2007

Premiärelvan # 4

Mindre än två dygn kvar nu. Nervositeten börjar komma krypande, men innan den tar överhanden ska jag försöka tänka rationellt och ta ut en ny premiärelva. För att göra det enkelt för mig har jag utgått från att spelarna som varit skadade länge inte är aktuella för spel från start i övermorgon. Då återstår det ärligt talat inte särskilt mycket att fundera på. Det här laget spelar 4-4-2 och innehåller tre ändringar jämfört med det förra.

Målvakt: Simon Nurme
Det vore förmätet att påstå att jag kan avgöra vem som är bäst av truppens två oerhört jämna målvakter, men magkänslan säger Simon Nurme. Jag tror att det blir han som står mot Örgryte.

Högerback: Magnus Tappert
Känns given i startelvan. Med tanke på Kalle Norrbin struliga försäsong lär han få spela till höger i backlinjen.

Mittback: Tobias Hedberg
För några månader sedan var han på väg bort från DIF. Nu ser han ut att ha spelat in sig i startelvan på sin nygamla position. Tobias Hedberg platsar kanske inte när alla spelare är tillbaka, men han kan säkert gå in i premiären utan att göra bort sig.

Mittback: Fredrik Holmberg
Given.

Vänsterback: Markus Karlsson
Given.

Högermittfältare: Johan Bertilsson
Johan Bertilsson är ung och kommer säkert inte att starta i alla matchen under säsongen, men inför premiären känns han given.

Central mittfältare: Tobias Solberg
Given - just nu. Frågan är hur Mark Selmer kommer att resonera när Jonas Lindskog är tillbaka på allvar?

Central mittfältare: Andreas Drugge
Given.

Vänstermittfältare: Jonas Bergman
Jonas Bergman är också given i min premiärelva, men han måste fortsätta att prestera på samma höga nivå som under försäsongen om han ska behålla platsen när alla spelare är tillgängliga.

Anfallare: Mano Garcia
Känns som något av en nödlösning efter sina lårskador, men finns det något alternativ? Tveksamt.

Anfallare: Shpetim Hasani
Given.

Avbytare:
Jonas Bohlin
Renato Rodrigues
Jonas Lindskog
Henrik Berger
Dejan Doslic