16 januari 2008

Andreas Ingel

För en dryg månad sedan roade jag mig med att plocka fram åtta tänkbara nyförvärv till det centrala mittfältet. Flera tunga namn på den listan kan definitivt avskrivas nu, men bland dem som finns kvar finns ett som jag tycker känns både realistiskt och intressant. Det är Sundsvalls Andreas Ingel. Jag hade i och för sig tänkt mig en mer defensivt präglad spelare, men Jan Stahre har tryckt på att han vill ha någon som är bollsäker och passningsskicklig. Dessutom lär de här två känna varandra sedan 2002, då Jan Stahre var assisterande tränare i AIK samtidigt som Andreas Ingel nosade på a-truppen. Bland dem som ingick i laget då fanns för övrigt även en viss Andreas Andersson. För Andreas Ingel talar även att han inte har kopplats samman med någon annan klubb under silly season. Låter inte det som något för DIF?

4 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Ingel var i allra högsta grad aktuell men valde att flytta till Island i stället för att flytta hit...

17/1/08 10:54  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Det låter som att du vet vad du pratar om. Mycket trist, i sådana fall. Jag tror att Ingel hade kunnat bli en tillgång.

Om du är insatt i vad som händer i klubben kanske du vet om det är någon annan mittfältare på gång? Jag begär förstås inget namn, men någon liten fingervisning vore trevligt ...

17/1/08 22:11  
Anonymous Anonym skrev...

östers mittfältsmotor zavadil lär vara aktuell för degerfors enligt envisa rykten härnere...

18/1/08 20:20  
Blogger Simon Rothelius skrev...

Zavadils namn har jag inte sett kopplas samman med DIF tidigare. Det låter intressant - men har vi verkligen råd med honom?

18/1/08 22:41  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka