21 februari 2008

Glädjebeskedet

Oj, vilket fantastiskt underbart skönt och härligt besked DIF fick i dag. Nu när jag läser kommentarerna efteråt slås jag av att vi nog inte riktigt har insett allvaret tidigare. Lars-Erik Dalin och Andreas Andersson har hållit skenet uppe och försäkrat att det här kommer att lösa sig, nästan oavsett vad som händer. Så låter det inte alls nu när det är klart med ersättningen. "För Degerfors IF är domen ekonomisk katastrof. Utan stödet från SEF-klubbarna riskeras Degerfors IF:s fortsatta existens", skriver till exempel Svensk elitfotboll i sitt pressmeddelande. Om den formuleringen ger en rättvis bild av verkligheten är det förstås helt avgörande att organisationen går in med pengar. Nu finns det hopp om livet igen.

Vid sidan av allt annat är dagens stora nyhet en upprättelse för Lars-Erik Dalin. Jag har fått höra saker som gjort mig skeptisk till honom tidigare, men det här ärendet har han hanterat perfekt. Som en god politiker har han upprepat orden "solidarisk lösning" för varenda reporter som har velat lyssna under de senaste månaderna. Dessutom kan vi utgå från att han har haft egna direkta kontakter med dem som sitter på kulorna. Uppenbarligen har hans påtryckningar gett resultat. Jag lyfter på hatten.

2 Kommentarer:

Anonymous Anonym skrev...

Som jag skrev förra gången: Lars-Erik Dahlin har järnkoll på vad som krävs för att Degerfors IF ska utvecklas i rätt riktning. Denna affär har han skött på ett klockrent sätt. Lars-Erik gör ett jättejobb i det tysta. Precis vad en ordförande ska göra när det finns anställd personal med kommunikationsansvar. Så lyft på hatten. Och det ordentligt.

22/2/08 08:15  
Anonymous Anonym skrev...

... och även ÖSK visade sig hjälpa genom att ta större självrisk trots att deras skuld var betydligt mindre. Var är världen på väg?

22/2/08 11:07  

Skicka en kommentar

<< Tillbaka